Threesome!?

Threesome!?

During the long holiday week here in Japan, I went for a walk in Yoyogi Park, which is like Hyde Park in London. While I was walking about, I saw a very strange looking bicycle. Since I love both bicycles and gadgets, I got really curious.


This bicycle had a carrier where a front wheel should be. In it was a mother and a child. The carrier had a URL written on it so I’ve checked it out.

trioBike

This bicycle is made in Denmark and looks to be sold by one company here.

The family I saw in the park? The wife was on a plump side while the husband who was riding it was on a slim side. He looked pretty exhausted so I thought maybe the bicycle was just a show and not very practical. But it has Shimano’s 7 speed gears so I guess it’s not too bad. On top of that, the carrier can hold up to 90kg!!

Design is good, pretty practical, and eye catching! Even though Tokyo streets are pretty damn narrow, this might be a good buy. This is what I thought before I saw the price tag.
€ 1,823.56!! The maximum usage of this bike with children is probably 10 years, and after that…? Carrying things around??

Though the design is a little questionable, Japanese bicycle like this will get me a longer mileage…


@AMAZON

Tags: ,

2 Comments Leave yours

  1. 泉の湧き出る森を彷徨う吟遊詩人 #

    虚弱体質と見られてしまった本人です!
    娘はまだ6ヵ月なので、一人で座れないため、妻が抱っこして乗っておりました。
    掲載の写真はmonoというタイプで、女性がスカートでも乗りやすい構造になっているので、女性にもお勧めです。
    私のはV2という分割できるタイプですが、スカートでは乗りにくいフレームなので、お父さん向けかもしれません。
    それぞれシートと幌は別売りとなっています。
    子供を乗せるだけでなく、お買いものにも便利ですよ。
    おじいちゃんになったら、逆に娘に運転してもらうのもいいかもしれません。
    乗り味は、前に妻と子供を乗せても多少の坂なら問題ありません。小回りが難点なくらいです。
    激坂になりますと、さすがにいいトレーニングになりますけど。
    小さなお子さんが乗ると、みんな良い笑顔をされています。ロードバイクでコンマ何秒を競って速く走るのも楽しいし、MTBでトレイルを自由に駆け巡るのも大好きなのですが、それとは違った、家族とのんびりした時間を過ごす自転車も楽しいひと時です。特にV2はmonoと異なり、シートポストを上げられるならばハンドルの高さがサドルより低く、乗車姿勢はスポーツバイクと同じポジションを出せます。なので平地なら、かなりスピードもでますよ。
    デザインを大事にし、いいものを長く使うというデンマークのコンセプトにあったいい自転車だと思います。
    なかなか試乗される機会も少ないと思います。私のでよろしければいつでもご連絡ください。

    • thomas nuller #

      あら!!!

      これは大変失礼しました!!!
      虚弱体質なんてお呼びしてしまいましたが、まったく悪気はございません!私も傍から見ると虚弱体質なので、お許しください!

      色々と教えていただき、ありがとうございました。
      見るよりも全然「走る」自転車なんですね。仰る通り、お子さんが乗っていると思わず笑みが浮かびそうですね。私もお子さんがいらっしゃったので、思わず見てしまったような次第で、そうじゃなければ「変わった自転車だなぁ」くらいの反応だったんじゃないかと思います。良い自転車に乗られていて素直にうらやましいです。

      しっかし、まさか私のブログを見つけて頂くなんて…。ありがとうございました。

Leave a Reply to 泉の湧き出る森を彷徨う吟遊詩人





Spam Protection by WP-SpamFree